|
skpb.forumoteka.pl Opis Twojego forum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniku Admin
Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 221
|
Wysłany: Czw Lip 11, 2013 8:03 pm Temat postu: Modernizacja pola namiotowego w Zyndranowej - dofinansowanie |
|
|
UATRAKCYJNIENIE SCHRONISKA TURYSTYCZNEGO W ZYNDRANOWEJ – dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego
W maju b.r. ogłoszony został przez Urząd Marszałkowski konkurs pn. „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu turystyki w 2013 roku”. W ramach konkursu przewidziano realizację zadania polegającego na modernizacji i podnoszeniu atrakcyjności już istniejących produktów i atrakcji turystycznych w regionie. Maksymalna kwota dotacji została ustalona na 30 tys. zł przy wkładzie własnym min. 20% całkowitej wartości zadania.
http://bip.podkarpackie.pl/index.php/wspolpraca-z-organizacjami-pozarzadowymi/otwarte-konkursy-ofert/turystyka/336-otwarty-konkurs-turystyka-2013
Wystąpiliśmy z ofertą realizacji tegoż zadania w kontekście schroniska w Zyndranowej. Reguły przyznawania dotacji wykluczały wszelkie prace budowlane i modernizacyjne przy samym schronisku. Jednakże rzeczone wyżej „podnoszenie atrakcyjności” tego miejsca oparliśmy na:
- modernizacji pola namiotowego przy chatce (wyrównanie terenu i założenie trawnika za schroniskiem, budowa wiaty ogniskowej)
- ogrodzeniu działki
- remoncie czarnych szlaków dojściowych, umieszczeniu tablic informacyjnych i kierunkowych
- wspieraniu turystyki zimowej poprzez zakup rakiet śnieżnych
Z przyjemnością mogę zakomunikować, iż ogłoszone dziś rozstrzygnięcie konkursu jest dla SKPB bardzo pomyślne. Przyznano nam kwotę 30 tys. złotych dofinansowania na w/w cele czyli 100% wnioskowanej wysokości. Pozostałe 8 tys. zł. to wkład własny, który w znacznej części stanowi praca społeczna członków Stowarzyszenia oraz sympatyków. Całość inwestycji należy wykonać w terminie do 30 listopada 2013r.
Wyniki konkursu:
http://bip.podkarpackie.pl/index.php/wspolpraca-z-organizacjami-pozarzadowymi/otwarte-konkursy-ofert/turystyka/546-drugi-konkurs-ofert-z-zakresu-turystyki-w-2013-roku-rozstrzygniety
Oto szczegółowy wykaz zakładanych prac wraz z doprecyzowaniem naszego wkładu własnego (pracy społecznej):
- prace ziemne w części działki położonej za schroniskiem, których celem jest wykonanie równego suchego trawnika, w tym celu zostanie oczyszczony i pogłębiony rów melioracyjny znajdujący się wzdłuż północnej granicy działki oraz wykonany rów odwadniający wzdłuż wschodniej granicy łączący z istniejącym rowem; to jest główna cześć naszego wkładu – prace przy rowach oraz zgrubnym równaniu terenu wykonane zostaną przy pomocy koparki natomiast pozostałe żmudne czynności przy plantowaniu i wyprowadzeniu powierzchni muszą być ręcznie przy pomocy taczek, łopat, motyk i… czego tam popadnie
- budowa częściowo zabudowanej, wybrukowanej wiaty ogniskowej (do 25 m2) z zadaszonym paleniskiem, stołami oraz ławami, poza sezonem pełniącej zadanie otwartego schronu turystycznego – wykonanie firma zewnętrzna
- zabezpieczenie całego terenu obiektu ogrodzeniem z żerdzi na podstawie wbetonowanych w grunt słupków stalowych – wykonanie firma zewnętrzna
- odnowienie oznakowania czarnych szlaków dojściowych, zamocowanie tabliczek drogowskazowych na skrzyżowaniach szlaków (punkty dojść szlaków łącznikowych do szlaku granicznego oraz rozejście szlaków przy schronisku) i miejscach trudniejszych orientacyjnie – praca do wykonania w całości przez SKPB począwszy od przygotowania szablonów znaków, tabliczki kierunkowe (wytypowanie miejsc osadzenia, oszacowanie ilości, projekt, zlecenie wykonania do firmy poligraficznej, montaż w terenie), odmierzenie czasów przejść, malowanie znaków na drzewach w sposób zgodny ze sztuką znakarską; w miejscach wymagających tego typu interwencji - drobne odkrzaczenia (po uzgodnieniu z leśniczym)
- wykonanie dwóch dużych (ok. 2x1.5m) tablic informacyjnych zamocowanych w drewnianej ramie przykrytej daszkiem, całość na dwóch słupach osadzonych w ziemi – tutaj naszym wkładem będzie kompetentne i merytoryczne opracowanie ich treści (tekst + zdjęcia), kompozycji, końcowego projektu graficznego, zlecenie wykonania firmie poligraficznej; dodatkową kwestią będzie transport owych tablic na miejsce oraz montaż i osadzenie w ziemi
1) na Kiczerze Jałowej – informacja o wsi Zyndranowa + ew. dodatkowe treści jeśli się zmieszczą; dodatkowo w sąsiedztwie tablicy ustawimy coś na kształt małej infrastruktury służącej odpoczynkowi (ława z połowizny + 2 ławki dla turystów) – tutaj może uda się dogadać ze zrywkarzami co do wwiezienia materiału na Kiczerę
2) przy schronisku w miejscu rozejścia się szlaków dojściowych – tutaj mamy szeroki wybór do uzgodnienia treści nt. atrakcji „na wschód”, np. Czeremcha, Lipowiec, g. Kamień, użytek ekologiczny Czarna Młaka, itp.
- zakup 15 par rakiet śnieżnych z kijkami do wykorzystania przez grupy czy też indywidualnych piechurów – tutaj max. kwota to 7,5 tys. zł. czyli po ok. 500 zł na parę – temat to analizy i rozeznania, znalezienie sensownego modelu rakiet, dostawcy, przy tej ilości prawdopodobnie możemy liczyć na spore upusty
Wstępny harmonogram wykonania „grubszych” prac wygląda następująco:
- 02.09.2013 – 15.09.2013 – prace ziemne (spory fizyczny wkład SKPB)
- 15.09.2013 – 30.09.2013 – wykonanie ogrodzenia
- 1.10.2013 – 15.10.2013 - wykonanie bruku pod zadaszeniem oraz wymurowanie miejsca na ognisko
- 15.10.2013 – 30.10.2013 - ostateczna niwelacja terenu po zakończeniu prac brukarsko-murarskich. Nawożenie, plantowanie oraz wysiew trawnika (częściowo praca SKPB)
- 1.11.2013 – 30.11.2013 - budowa drewnianego zadaszenia miejsca ogniskowego prace ciesielsko-dekarskie
Dużo będzie zależało od tempa prac wykonawców zewnętrznych i warunków pogodowych. Wszelkie pozostałe rzeczy – szlak, tabliczki kierunkowe, tablice informacyjne (projekty), zakup rakiet – są w zasadzie niezależne od prac ziemno –konstrukcyjnych przy schronisku i mogą być wykonywane sukcesywnie przez cały okres realizacji projektu.
Sprawa jest dosyć dużym wyzwaniem i mam nadzieję, że spotka się ze współmiernym do przyznanej kwoty i założeń odzewem. Dzięki otrzymanemu dofinansowaniu można w ciekawy sposób zagospodarować otoczenie schroniska, stworzyć infrastrukturę, która będzie potem służyć nam przez długie lata. Posiadanie tej ilości rakiet śnieżnych w przypadku zimowych wyjazdów szkoleniowych zwolni z konieczności dodatkowego ich pożyczania, odciąży nas czasowo i finansowo a także może być dodatkową opcją w ofercie zimowej chatki.
Wszystkie osoby zgłaszające swą gotowość do włączenia się w jakiejkolwiek formie w prace proszę o kontakt ze mną w dowolny dogodny sposób |
|
Powrót do góry |
|
|
ormowiec Turysta barowy
Dołączył: 04 Paź 2007 Posty: 62
|
Wysłany: Pią Lip 12, 2013 1:34 pm Temat postu: |
|
|
No to się będzie działo. Ale ten wysiew trawnika w II połowie października?...... |
|
Powrót do góry |
|
|
Danin Zagubiony turysta
Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 25
|
Wysłany: Sob Lip 13, 2013 4:17 pm Temat postu: |
|
|
Świetna wiadomość! Dzięki wszystkim z osobna zaangażowanym w projekt!
Ze swojej strony zgłaszam pełną gotowość do prac. |
|
Powrót do góry |
|
|
daniku Admin
Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 221
|
Wysłany: Pon Lip 15, 2013 1:39 pm Temat postu: |
|
|
Spotkanie organizacyjne - czwartek, od ok. 17stej w kanciapie. Zapraszam wszystkich chętnych. |
|
Powrót do góry |
|
|
JOLAUD Zagubiony turysta
Dołączył: 06 Sty 2008 Posty: 13
|
Wysłany: Wto Lip 16, 2013 12:26 pm Temat postu: |
|
|
Gratulacje i uznanie |
|
Powrót do góry |
|
|
ormowiec Turysta barowy
Dołączył: 04 Paź 2007 Posty: 62
|
Wysłany: Sro Lip 17, 2013 8:04 am Temat postu: |
|
|
daniku napisał: | Spotkanie organizacyjne - czwartek, od ok. 17stej w kanciapie. Zapraszam wszystkich chętnych. |
A będzie jakaś relacja z tego spotkania organizacyjnego na forum?..bo już wiem że nie dam rady być w czwartek na tym..... |
|
Powrót do góry |
|
|
Główek znawca wzniesień
Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 250
|
Wysłany: Pią Lip 19, 2013 9:42 am Temat postu: |
|
|
Witam wszystkich!!! Słuchajcie, wszyscy dobrze wiecie, że dostaliśmy dofinansowanie na chatę i musimy do końca listopada zamknąć inwestycję. Niestety w naszym kole mamy odwieczny problem z tak zwanym czynnikiem ludzkim. Nie wiem czy jest to kwestia wakacji czy jakaś inna, której po imieniu nie chciałbym tu nazywać ale na zebraniu stawiło się kilka osób, tych samych co zawsze. Postawię prosto kawę na ławę. Od września musimy ruszyć z kopyta z robotami ziemnymi, potrzebne będzie do tego kilkanaście osób. Bardzo bym prosił osoby, które są zainteresowane pomocą w inwestycji o zgłaszanie się do Daniela. Jeżeli nie zbierzemy pokaźnej grupy osób (co najmniej kilkanaście), będziemy zmuszeni zrezygnować z dofinansowania. Garstką osób, która zawsze bierze udział w pracach tematu nie załatwimy. Powiem to szczerze i otwarcie w imieniu osób zaangażowanych - jesteśmy już zmęczeni i jeżeli zostaniemy sami z powyższym tematem obawiam się, że nie będziemy go w stanie udźwignąć. Tyle z mojej strony. Dziękuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
daniku Admin
Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 221
|
Wysłany: Pią Lip 19, 2013 11:37 am Temat postu: |
|
|
Ja dorzucę trochę od siebie. Faktycznie, na wczorajszym spotkaniu frekwencja była mizerna. W wersji optymistycznej można próbować zrzucić to na karb wyjazdów wakacyjnych, w pesymistycznej na zupełny brak zainteresowania sprawą. W takiej sytuacji należałoby się poważnie zastanowić nad finalnym podpisaniem umowy i rezygnacją z przyznanej dotacji co byłoby totalną kompromitacją ze strony SKPB. Niestety - kilka osób nie podoła i nie ogarnie całości, a zarzynanie się po raz kolejny lekko przekracza granice zdrowego rozsądku… Podpisanie umowy obliguje do wykonania zaplanowanych zadań, a brak uzasadnionych przesłanek (wyrażonych choćby aktywnym zainteresowaniem członków) co do realnej możliwości wykonania założonego wkładu własnego stawia pod znakiem zapytania jeśli nie w ogóle możliwość to na pewno terminowość jej zakończenia. W momencie złożenia podpisów kończą się żarty a zaczyna się konkretna odpowiedzialność. No ale chyba wszyscy jesteśmy już dorośli... Poddaje to pod rozwagę.
Podsumowanie wczorajszego spotkania:
1. Część budowlana.
Wg. przyjętego harmonogramu (jeśli zmienny nasz klimat nie zadecyduje inaczej) – prace ziemne w pierwszych dwóch tygodniach września. Na początku umiejętne wykopanie drzewek i bezpieczne ich zdeponowanie na okres kilku dni. Koparka w pierwszych dniach września wykona prace zgrubne – kopanie rowów, równanie części działki za schroniskiem, wyrównanie wnęki przy drodze przed schroniskiem i dostosowanie jej do pełnienia funkcji parkingu z prawdziwego zdarzenia. Pojawia się też kusząca opcja definitywnego załatwienia sprawy śmierdzącego i szpecącego wychodka – likwidacja go w tym kształcie i miejscu w którym się znajduje teraz i przeniesienie go niżej pod brzeg. Prace koparką stwarzają dogodną możliwość do wykonania nowego wykopu pod szambo (ew. kręgi) i posadowienie na nim nowej konstrukcji. Rzecz co prawda nie ujęta w projekcie, ale druga taka okazja może się nie powtórzyć. I teraz sedno sprawy. Po zakończeniu powyższego (mniej więcej 2-6.09) – czyli w dn. 6-15 września będzie trzeba wykonać główną część naszego wkładu czyli wszelkie prace ziemno-ogrodnicze „po koparce” mające na celu dorowadzenie działki do zadowalającego stanu kwalifikującego ją do dalszych czynności prowadzonych przez zewnętrznych wykonawców (budowa ogrodzenia i wiaty) a docelowo pod założenie trawnika. I W TYM OKRESIE WYMAGANA JEST PEŁNA MOBILIZACJA, CZYM WIĘCEJ RĄK DO PRACY TYM SZYBCIEJ UDA SIĘ SPRAWĘ DOPIĄĆ. W tym punkcie na razie tyle.
2. Część szlakowa.
Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie renowacji dojściowych szlaków czarnych jest Szczepan Niemiec – wszyscy chętni do pomocy proszeni są o bezpośredni z nim kontakt. Realizacja tej część w zasadzie może ruszyć od teraz (ygghm… to znaczy od momentu podpisania umowy z Urzędem). Wszelkie prace polegające na rozpoznaniu terenu, sprawdzeniu miejsc wytypowanych na umieszczenie tabliczek i tablic, rozsądne odmierzenie czasów przejść, wykonanie szablonów itp. można przeprowadzać zupełnie niezależnie od prac przy chatce. Dodatkowo można pokusić się o wyznakowanie znanego chyba wszystkim i często wykorzystywanego przejścia do Jaślisk - dróżkami i drogami leśnymi. Tutaj niestety pojawia się kwestia formalności jakie należy dopełnić w Nadleśnictwach Dukla i Rymanów (i być może w RDOŚ Rzeszów) w celu uzyskania niezbędnych pozwoleń (pole do popisu dla kogoś chętnego do pilotowania sprawy – wszelkich informacji jak się do tego zabrać udzieli Paweł Główka). Samo wyznakowanie szlaku przy odpowiedniej organizacji pracy i kilku osobach można ścisnąć do 1-2 dni. Kontakt i szczegóły w temacie „szlakowania” – u Szczepana. |
|
Powrót do góry |
|
|
palua Zagubiony turysta
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 19
|
Wysłany: Pią Lip 19, 2013 10:11 pm Temat postu: |
|
|
Oferuję swoją pomoc od 6 września do obrony ;) i po obronie pewnie też (jakoś będę musiała ją oblać, to gdzie indziej, jak nie w Zyndranowej?) ... Mogę robić wszystko, co będzie trzeba, pewnie powoli i pokracznie, ale zawsze to coś ;)) Jeśli chodzi o szlakowanie, to przynajmniej tabliczki pomaluję albo będę chodzić z farbami i pędzlami, bo ostatnio tak szłam przez Kamarkę do Jaślisk, że tą Kamarkę ominęłam, więc nie polecam się na wyznaczanie ;)) Zgłoszę się do Szczepana ;] |
|
Powrót do góry |
|
|
Foka Turysta barowy
Dołączył: 09 Sie 2010 Posty: 89
|
Wysłany: Sob Lip 20, 2013 12:16 pm Temat postu: |
|
|
U nas się tak generalnie przyjęło, że nikt nie raczy odpowiedzieć na prośby, na pewno Ci co zawsze pracują to przyjadą, a reszta będzie jak zwykle korzystać z cudzej pracy. Mi również się nie podoba, że odpowiedzialne za WSZYSTKO są trzy osoby na krzyż i wypadało by się zaangażować, jeśli się później chce wymagać (i kręci nosem, że coś jest nie tak). Chociaż wypadało by odrobić pańszczyznę jak się składek nie raczy zapłacić... I apeluję o aktywne zgłaszanie swojej gotowości do pracy, a nie szeptanie po kątach "wiesz, bo ja przyjadę", bo jeśli to zaowocuje rezygnacją z dofinansowania to faktycznie wyjdziemy na bandę nieodpowiedzialnych kretynów. |
|
Powrót do góry |
|
|
chałka Zagubiony turysta
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 14
|
Wysłany: Sro Lip 24, 2013 11:49 am Temat postu: |
|
|
ja chętnie pomogę, ale czasem jak się coś dzieje to poprostu jak ktoś mieszka daleko to nie ma o tym pojęcia.. Więc jeśli informacja do mnie dotrze i będzie ona na tyle wcześnie, żebym mogła się ogarnąć z wolnym i dojazdem to będę i pomogę! |
|
Powrót do góry |
|
|
dzidek
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 8
|
Wysłany: Sro Lip 24, 2013 6:21 pm Temat postu: |
|
|
Też przyjadę i pomogę! |
|
Powrót do góry |
|
|
staszek Bywalec pogórzy
Dołączył: 09 Paź 2006 Posty: 176
|
Wysłany: Pią Lip 26, 2013 10:09 pm Temat postu: |
|
|
Ja z Madzią i Benkiem mamy się zająć tablicami informacyjnymi.
Nie byłem na spotkaniu ponieważ miałem urlop i najpierw na Ukr a potem w Wisłoczku siedziałem a tam "Intiernieta niet" ale swoją gotowość do pracy deklaruję. Na pewno przyjadę na prace ziemne we wrześniu.
I ja byłbym optymistą co do frekwencji. Jak się zrobi "pospolite ruszenie" i trochę podzwoni to ludzie do pracy przyjadą tylko nie wszyscy czują się godni brać udział w naradach, ustaleniach.... Ja podobnie jak Palua chętnie bym po prostu ponaparzał łopatą ziemię jak by inna mądra głowa (np. Foka pokazała mi w którym miejscu...
Na koniec mam głupie pytanie: czemu tablic informacyjnych ma być 2 a nie 3 skoro są 2 szlaki czarne które odchodzą z różnych miejsc granicy i schodzą się pod schroniskiem... _________________ Wielkie rzeczy dziej? si?, gdy si? spotykaj? ludzie z górami |
|
Powrót do góry |
|
|
chałka Zagubiony turysta
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 14
|
Wysłany: Sob Lip 27, 2013 7:24 pm Temat postu: |
|
|
jestem za pospolitym ruszeniem! ;D |
|
Powrót do góry |
|
|
daniku Admin
Dołączył: 29 Sie 2006 Posty: 221
|
Wysłany: Pon Lip 29, 2013 2:16 pm Temat postu: |
|
|
Sądzę, że nie ma żadnych przeciwwskazań co do wyprodukowania trzeciej tablicy w miejscu 1/152, budżetu nam to nie powinno zrujnować. Frekwencja mam nadzieję dopisze, a profilaktycznie zaszumieć na forum nie zaszkodzi Tak czy inaczej klamka dzisiaj zapadła - byliśmy ze Szczepanem podpisać umowę między SKPB a Województwem Podkarpackim.
Co do początku rycia w glebie to będę się starał ustawić koparkę na 2.09 (poniedziałek po Retrze) tak by wszyscy chętni i czasowi mogli przenieść swe nadwątlone organizmy z Wisłoczka do Zyndranowej w celu kontynuacji pląsów, tym razem nie gardłem a łopatą |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz dołączać plików na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|